torsdag 31. januar 2013

Utplassering - dag 4

Dagen i dag startet litt annerledes:

Oppgave 1:

Windows startet raskere enn nettverkskortet, så DHCP-en rakk ikke gi ut en IP-adresse på PC-ene. Brukerne fikk dermed ikke logget på. Vi gikk rundt på ca. 13 PC-er og redigerte login-scriptet hvor vi puttet inn en timeout, som lød slik "timeout /t 8 /nobreak > nul".

Midten av dagen har vært en utrolig lang og slapp dag: lunsjspising, kaffedrikking og oppgavegjøring. Fredrik måtte dra ca. 12:00 fordi komplikasjoner i familien skjedde. Da ble jeg sittende igjen og fortsette med oppgaver.

Siste torsdagen i måneden (som er denne torsdagen), pleier IT-avdelingen å bli igjen etter jobbtid og gjøre arbeid før bygget skal bygges ut og avdelinger bli oppusset. Jeg fikk tilbud om å være med, men jeg hadde dessverre ikke anledning til å komme meg hjem om jeg ble til noe lengre enn rundt fire.

Oppgave 2: 

En kunde ringte og sa at Outlooken hennes var full, og hun måtte da lage en personlig mappe lokalt på PC-en. Dette visste hun ikke hvordan hun skulle gjøre, så jeg og Anders gikk opp for å opprette en mappe til henne.

Oppgave 3: 

Flere ansatte skal bytte kontor og trengte hjelp med å flytte PC-er og koble de opp på nytt med mus, tastatur, skjerm og printer plugget i. Vi satt dermed opp to PC-er og installerte printerne på begge. Den ene printeren var litt vanskelig å installere på PC-en og vi måtte skru av og på datamaskinen før det plutselig funket til slutt.


De siste to timene ble brukt til litt lesing av VG og ringblad, og gjøre ferdig oppgaver, samt leke litt med bloggdesignet! 

1 kommentar:

Thanks bro!