tirsdag 8. januar 2013

ProCurve Manager

Mye blod og svette har gått med til denne oppgaven. Her har jeg møtt på mange hindringer.

Jeg slet med å installere ProCurve Manager. Først prøvde jeg å installere det i virtualbox med Windows 8, men jeg fant ut til slutt at programmet ikke støttet Windows 8 enda og jeg installerte det dermed bare rett på PC-en. Når det var installert tok det tid å sette opp de rette innstillingene. Jeg slet deretter med å finne min egen PC i programmet. Det viste seg at jeg måtte skru av brannmuren og Internett for at det skulle fungere og deretter reboote PC-en. Når jeg til slutt hadde kommet inn i selve programmet, måtte jeg manuelt søke etter switchen vår. Heldigvis tok ikke dette så lang tid, og når den hadde funnet vår switch, fant den resten også.

Jeg la til enheter (switch) ved å trykke "Tools", rulle ned til "Diagnostic tools" og deretter trykke på "Find Node", skrive inn IP-adressen til switchen og trykke "Find". 

Med denne oppgaven har jeg lært hvordan jeg legger til enheter, hvordan jeg kan se informasjon om dem, hva som må til for at ProCurve Manager skal fungere optimalt, 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thanks bro!